Rezultaty

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Wszystkie materiały wypracowane w ramach projektu Go4VocationalSkills są dostępne bezpłatnie na zasadzie otwartych licencji wraz z ich wskazaniem i podaniem odnośników - linków, w każdym z dokumentów (rezultatów).

Opis rezultatów w projekcie:

Głównym rezultatem projektu jest: Narzędzie do kompleksowej oceny kompetencji uczniów kształcących się w zawodach: technik budownictwa, technik logistyk, technik energii odnawialnej. Stanowi ono połączenie różnych rezultatów, spośród których najważniejsze to: 

  1. Profile kompetencyjnych dla wybranych zawodów i stanowisk (razem 15, po 5 dla każdego kierunku kształcenia) [Rezultat 1].
  2. Testy kompetencji dla wymienionych kierunków kształcenia (pytania testowe dla każdego z rodzajów kompetencji, które wybierane są losowo przez system przy tworzeniu testu dla potencjalnego użytkownika, po 20 na każdy rodzaj kompetencji, razem 360 – trzy rodzaje kompetencji zawodowych dla każdego z trzech kierunków kształcenia oraz dziewięć kompetencji uniwersalnych jednakowych dla wszystkich kierunków kształcenia: 3 x 3 x 20 + 9 x 20 = 360) [Rezultat 2].
  3. Narzędzie informatyczne do automatycznej oceny poziomu kompetencji i zgodności z profilami. [Rezultat 3]
  4. Propozycja interpretacji wyników testu kompetencji wraz z przykładowymi działaniami rozwojowymi i możliwościami pozyskania ich finansowania. [Rezultat 4]
Dodatkowo wypracowano Rezultat 5: Możliwości wykorzystania systemu IT do oceny kompetencji głuchych i słabosłyszących uczniów szkół zawodowych
 
Pomysł tego rezultatu zrodził się w trakcie testowania rezultatów w grupie głuchych uczniów ze specjalnego ośrodka we Wrocławiu. Specyfika postrzegania przez osoby głuche kompetencji, w tym zwłaszcza kompetencji miękkich wymaga odrębnego podejścia. Dodatkowy rezultat jest niejako wstępem do podjęcia problemu oceny kompetencji w przypadku specyficznych grup docelowych. Rezultat ten wykracza poza pierwotny plan projektu.
 
Wypracowanie narzędzia do kompleksowej oceny kompetencji w wybranych kierunkach kształcenia przyczyniło się do zniwelowania problemu możliwości kompleksowej oceny kompetencji uczniów, ponieważ daje szansę na ustawiczne monitorowanie zarówno miękkich jak i twardych kompetencji. Instytucja kształcenia zawodowego dysponując takim narzędziem może lepiej przygotować swoich absolwentów do wejścia na rynek pracy, co samo przez się zwiększa jej atrakcyjność w oczach kolejnych roczników. Nauczyciele mogą koncentrować uwagę na stwierdzonych lukach kompetencyjnych, a uczniowie mają możliwość realnej oceny swoich szans na rynku pracy. Wykorzystanie metod wielowymiarowej analizy porównawczej pozwala na prezentację wyników w formie graficznej łatwej do interpretacji.

R1 - Profile kompetencyjne dla wybranych zawodów i stanowisk kierunków kształcenia: Technik budownictwa, Technik logistyk, Technik energii odnawialnej:

R2 - Testy kompetencji dla kierunków kształcenia: Technik budownictwa, Technik logistyk, Technik energii odnawialnej

Testy kompetencji dla kierunków kształcenia: Technik budownictwa, Technik logistyk, Technik energii odnawialnej:

Język angielski:

Pobierz pytania z zakresu: BUDOWNICTWO 

Pobierz pytania z zakresu: LOGISTYKA 

Pobierz pytania z zakresu: ENERGIA ODNAWIALNA

Pobierz pytania z zakresu: KOMPETENCJE UNIWERSALNE

Język polski:

Pobierz pytania z zakresu: BUDOWNICTWO

Pobierz pytania z zakresu: LOGISTYKA 

Pobierz pytania z zakresu: ENERGIA ODNAWIALNA

Pobierz pytania z zakresu: KOMPETENCJE UNIWERSALNE

Język bułgarski:

Pobierz pytania z zakresu: BUDOWNICTWO 

Pobierz pytania z zakresu: LOGISTYKA

Pobierz pytania z zakresu: ENERGIA ODNAWIALNA 

Pobierz pytania z zakresu: KOMPETENCJE UNIWERSALNE 

Język hiszpański:

Pobierz pytania z zakresu: BUDOWNICTWO 

Pobierz pytania z zakresu: LOGISTYKA 

Pobierz pytania z zakresu: ENERGIA ODNAWIALNA

Pobierz pytania z zakresu: KOMPETENCJE UNIWERSALNE  

Język grecki: 

Pobierz pytania z zakresu: BUDOWNICTWO 

Pobierz pytania z zakresu: LOGISTYKA 

Pobierz pytania z zakresu: ENERGIA ODNAWIALNA 

Pobierz pytania z zakresu: KOMPETENCJE UNIWERSALNE 

R3 - Narzędzie informatyczne do automatycznej oceny poziomu kompetencji i zgodności z profilami.

Aplikacja online do oceny poziomu kompetencji w poszczególnych wersjach językowych:

polska                  https://g4vspl.dobrekadry.pl

angielska             https://g4vseng.dobrekadry.pl

hiszpańska         https://g4vses.dobrekadry.pl

bułgarska            https://g4vsbg.dobrekadry.pl

grecka                  https://g4vsgr.dobrekadry.pl

Aby skorzystać z aplikacji:

Utwórz konto, a następnie otrzymasz e-mail z informacją o przypisaniu testu. Wyniki są dostępne natychmiast po zakończeniu testu, możesz je pobrać w pliku pdf.

W razie pytań zapraszamy do kontaktu.

[ENG] Film instruktażowy dla administratorów:

R4 - Propozycja interpretacji wyników testu kompetencji wraz z przykładowymi działaniami rozwojowymi i możliwościami pozyskania ich finansowania

R5 - Raport na temat możliwości wykorzystania narzędzia IT do oceny kompetencji uczniów głuchych i niedosłyszących

Możliwości wykorzystania systemu IT do oceny kompetencji Głuchych uczniów szkół zawodowych

Possibilities of using the IT system to assess the competences 
of the Deaf students of vocational schools

[Język migowy] Możliwości wykorzystania systemu IT do oceny kompetencji Głuchych uczniów szkół zawodowych

Badania pierwotne:

Summary of research conducted within the project. Basic analyses.

Summary of quantitative research conducted within the project. Advanced analyses.

Go4VocationalSkills. Qualitative research – second round

Badania wtórne:

Analysis of secondary sources concerning standards of competencies.

pl_PLPolski